Weer een vestje

- november 30, 2017


In voorgaande blogpost vertelde ik dat ik van dezelfde ontwerpster nog een patroon had gekocht want het was me zo goed bevallen! Ging het vorige patroon echter als vanzelf, dit patroon niet helemaal.....

Oh, qua indeling en uitleg van de steken etc. is het prima. Maar de maatvoering....
Dit patroon gaat van 0-6 maand gelijk naar 1-2 jaar. Omdat we het vestje wat groter wilden zodat ze het ook als 'buiten' vestje kan dragen in het voorjaar besloot ik maat 1-2 jaar te maken maar met een 0,5 haaknaald kleiner dan voorgeschreven want 1-2 jaar is natuurlijk veel te groot.

Al hakende begon ik echter te twijfelen want hij werd toch wel heel erg klein. Dus nam ik het hele spul onder de arm zodat Tess het even kon passen.
Nou ze paste hem precies en dat was niet onze bedoeling. Daarom opperde ik dat ik hem maar moest uithalen en opnieuw beginnen. Maar dochterlief vond hem zo wel heel erg leuk en dus maakte ik hem verder af maar zonder de capucon en de boordjes aan de voorkant.


Ze zal hem waarschijnlijk niet zo heel lang kunnen dragen en dat is niet erg want dit was een supersnel projectje, die maken we zo weer 😉
Maar eerst ga ik hem nog een keer haken zoals het hoort want dan is hij is zoooo schattig!


Om het geheel helemaal af te maken naaide ik er een label in. Niet overal past een leren label of een logo knoopje op en ik vind het wel leuk om mijn stempel op/in mijn zelfgemaakte dingen te drukken.

Ik maakte hem zelf en dat is heel erg makkelijk: je maakt je ontwerp in Word (of een ander programma) en print het in spiegelbeeld op een transfer vel voor textiel van de HEMA. Als het goed droog is (volgens de beschrijving 30 minuten) strijk je het op een stuk stof of lint. Even af laten koelen en je label is klaar om in het kledingstuk genaaid te worden!

Garen: Rico Baby Classic DK 043 - 1,5 bol
Haaknaald: 4,5
Patroon: Mon Petit Violon

You May Also Like

0 message(s)