Okergeel Vestje

- november 10, 2017



Het liefst haak ik via een kant en klaar patroon.
Vaak omdat er 9 van de 10 keer toch wel een patroon van te vinden is en omdat ik een gruwelijke hekel heb aan uithalen. Het moet bij mij in 1x goed gaan anders ben ik er al heel snel zat van.

Daarom was dit vestje voor onze kleindochter best een spannende onderneming want ik kon geen goed patroon vinden. Patronen genoeg maar niets wat paste bij de steek die wij in gedachten hadden.

Ik nam er daarom een kant en klaar vestje bij voor de maten en vergeleek dat voor de zekerheid ook nog even met de maten die ik hier tegen kwam (jammer genoeg kwam ik ook met de steken verhoudingen op deze site niet verder).


Nadat ik  toch een paar keer het achterpand uit moest halen :( had ik eindelijk de juiste maat en stekenverhouding te pakken. Daarna was het eigenlijk een fluitje van een cent. Zelfs de minderingen rond de hals vielen 100% mee.


Ik ben ontzettend tevreden over het resultaat en, heel belangrijk, ook dochterlief is er blij mee!

Garen: Katia Merino Baby kleur 71, 4 bollen.
Haaknaald: 3 & 4
Maat: 6 - 12 mnd
Steek: Verspringende Stokjesclusters

You May Also Like

2 message(s)