Scheepjes Cal week #3

- mei 11, 2016

Kijk nou wat een prachtig patroontje.
Het is één van de patroontjes die me gelijk opviel toen ik de deken voor het eerst zag maar jeetje, wat heb ik hem vervloekt in het begin.



Ontelbare keren moest ik hem uithalen omdat ik niet uit kwam met de steken of omdat hij te breed werd.
Het is omdat ik dit patroon zo mooi vind dat ik doorgegaan ben, want in gedachten was ik al iets anders aan het verzinnen.

Omdat hij telkens net iets te breed werd en ik niet een haaknaald kleiner wilde pakken [bang dat de hoogte dan weer niet uit zou komen] ben ik uiteindelijk gestart met 27 ipv 28 halve stokjes.
En dat was de oplossing.
Daarbij komend voordeel was dat ik zowel aan het begin als aan het einde telkens evenveel steken had en dat zorgde voor een heerlijk haak-ritme toen ik het patroon eindelijk onder de knie had.

Dit is de oogst tot nu toe [incl. de lapjes voor de Willow Square deken]...


Door de slechte start van week 3, het toch best wel tijdrovende patroon en minder tijd om te haken de afgelopen week loop ik nu al achter op mijn door mijzelf opgelegde schema :(  , en dat zal ik de komende week hoogst waarschijnlijk ook nog niet gaan inhalen.
Maar dat mag de pret niet drukken, ik haak rustig verder ;)


You May Also Like

0 message(s)