Een perfect rondje

- mei 09, 2016

Er is mij al vaak gevraagd hoe ik mijn gehaakte rondjes zo perfect krijg zonder dat je kan zien waar ik geëindigd ben.
Daar is een heel eenvoudig trucje voor die ik jullie hieronder dmv foto's zal laten zien.

Je haakt je rondje naar het patroon of zoals je gewend bent en eindigt met een laatste vaste, dus geen halve vaste zoals vaak aangegeven wordt.

Knip de draad af en trek hem met de lus omhoog, je ziet nu duidelijk waar je gestopt bent.



Steek je haaknaald van achter naar voren door de v van de 2e vaste vanaf waar je geïndigd bent (voor de duidelijkheid heb ik het even met een naald aangegeven) en haal je draad met de haaknaald door de lus naar achteren.



Nu steek je de haaknaald van onder naar boven door de v van je laatst gehaakte vaste (zie voor de duidelijkheid weer de naald) en haal de draad met je haaknaald door de lus naar onderen.



 Je borduurt als het waren een nieuw v-tje over een v-tje heen.
Trek nu voorzichtig de draad aan tot je nieuwe v-tje het formaat heeft van al je v-tjes.


De draad afhechten zoals je gewend bent en je rondje is perfect!

Ik hoop dat deze uitleg duidelijk is en wens jullie heel veel perfecte rondjes toe! :D

NB;
Deze methode kun je op heel veel haakwerkjes toepassen. Ik gebruik hem bv ook voor de lapjes van de Scheepjes Cal.
 

You May Also Like

0 message(s)