Een fleurige tas

- april 25, 2016



Begin maart begon ik aan een tas waarvan ik het patroon zag op de blog Happy in Red.
Ik vond het zo'n ontzettend leuke tas, die moest ik gewoon haken!
Maar ik werd wel een beetje afgeschrikt door de opmerking dat er heel veel draadjes afgehecht moesten worden, zooooo niet mijn ding. Toch was dat geen reden om hem niet te gaan maken.....


En  wat haakten ze lekker weg die bloemetjes, voor ik het wist had ik het eerste pand af en niet zo heel veel dagen later was hij al klaar (dacht ik).


Ik ging op zoek naar voering voor de binnenkant en vond die bij......jawel.....de Action in de vorm van twee kussensloopjes. Ze hadden precies de juiste kleur!
Achteraf vond ik de hoogte van de tas toch nog te laag dus haakte ik een extra rij bloemetjes (daarmee kwam het totaal op 44 bloemetjes) en toen was ik klaar om te beginnen aan de binnenvoering.
Maar wat zag ik daar tegenop. Wekenlang heb ik het uitgesteld tot ik eind vorige week de moed eindelijk bij elkaar had geraapt.


Een hele middag ben ik er zoet mee geweest en het ging niet in één keer goed, maar het is uiteindelijk gelukt.
De bedrukte kanten gebruikte ik voor de binnen kant en de effen aan de buitenkant. Ook één van de ritsen heb ik hergebruikt en zo was ik voor 4 euro klaar met de binnen tas.
Op de foto rechts boven zie je een strook karton uit de tas steken, daar heb ik de bodem mee verstevigd. Hij is netjes weggewerkt tussen de 2 lagen ;)
Vervolgens naaide ik de gehaakte tas met kleine steekjes aan de binnen tas.


De tashengsel kocht ik bij hoooked.nl en is aan de tas gehaakt. Als finishing touch hangt er aan de rits een kwastje van strengetjes lossen met kraaltjes.


Het heeft even geduurd maar dan heb je ook wat :)
Ik ben ontzettend blij met deze prachtige, fleurige tas die vast heel veel gebruikt gaat worden deze zomer!





You May Also Like

0 message(s)