De knoopsteek deken

- april 11, 2016


Hij is klaar!, de deken waarover ik in deze post sprak
Het heeft een tijdje geduurd, in vergelijking met de ripple blanket heb ik er zelfs lang over gedaan, maar dat was niet erg.
Elke dag haakte ik relaxed een aantal toeren met op de achtergrond mijn favoriete Netflix series.

Zoals ik al in die blogpost vertelde kwam de deken niet zo goed op gang.
Ik begon met de verkeerde kleur (bruin, niet wat ik in mijn hoofd had) maar haakte toch maar verder...



toen vond ik de witte rand tussendoor niet massief genoeg (ik haakte halve stokjes en veranderde dat in stokjes) en na in een aantal banen met de knoopsteek gehaakt te hebben kwam ik er achter dat ik het niet goed deed. Na 3 of 4x uithalen kwam ik pas goed op gang.
Pfff, het is een wonder dat ik het bijltje er niet bij neergegooid heb ;)


Het is een baby/peuter deken geworden van ca. 100 x 145 cm groot en ik haakte hem met Stylecraft Special DK in de kleuren:


Een simpele randje van * 1 v, 2 lossen, 1v, 2 lossen* maakt de deken af




Ik ben blij dat hij af is, maar vind het wel jammer dat ik niet gelijk verder kan met een nieuwe deken. 
De deken die ik nu wil gaan maken, de Scheepjes CAL 2016, start nl pas op 20 april. 
Nog even geduld dus.....

You May Also Like

0 message(s)