Een boodschappennetje

- maart 09, 2016


Voor mij is het een goede zaak dat plastic tasjes niet zomaar meer weggegeven worden. Ik wil best bekennen dat ik één van die mensen was die vaak een plastic tasje vroeg omdat ze weer eens een tas was vergeten *bloos*.


Sinds begin januari heb ik toch eindelijk geleerd er op voorbereid te zijn en loop ik met een opvouwbaar tasje van de zeeman in mijn tas. Heel handig want hij heeft mij sindsdien al vaak uit de brand geholpen, maar echt mooi is hij natuurlijk niet.
Daarom printte ik gelijk het patroon van dit geweldig leuke boodschappennetje uit toen ik hem tegen kwam op Pinterest en begon meteen te haken.


Het is een hele duidelijke beschrijving en het netje is in een middag te maken.
Omdat ik het patroon hier en daar wat naar mijn eigen smaak heb aangepast duurde het bij mij ietsje langer ;)

In plaats van elke toer af te sluiten heb ik bijvoorbeeld de eerste boogjes toer van het netje niet gesloten met een halve vaste maar haakte 5 ipv 3 lossen voor het laatste boogje en sloot de toer met een vaste in het eerste boogje. Nu kan je steeds maar door haken en hoef je niet elke keer een toer af te sluiten en de volgende opnieuw te beginnen. Extra voordeel daarvan is dat je daardoor geen zichtbare overgang krijgt. Ik markeerde het begin van de toer telkens wel even.

Voor het sierrandje aan de buitenkant gebruikte ik het volgende patroontje: 1v, *1v overslaan, 5 stokjes in de volgende vaste, 1 v overslaan, 1v *. Herhalen totdat je helemaal rond bent en sluiten met een halve vaste in de eerste vaste.

Toen het netje al klaar was bedacht ik mij dat het ook leuk zou zijn om cirkeltjes op de buitenkant te haken. Dat had ik beter eerder kunnen bedenken want nu was het een behoorlijk lastig karweitje :(


Op de achterkant naaide ik een knoopje en haakte 2 bevestigings-lussen ipv 1.


Mijn man vond het maar een klein netje, maar hij is behoorlijk rekbaar.....
 Ik haakte hem met Phildar Coton 3 en haaknaald no 3,5 in deze kleuren:


Het was ontzettend leuk om te doen dus ik ga er zeker nog een paar maken. 
Leuke weggevertjes of kadootjes!

You May Also Like

0 message(s)