Pied-de-poule

- februari 05, 2016


Een paar weken terug ging ik op zoek naar een patroon dat makkelijk weg haakt zonder er al te veel bij na te hoeven denken.
We gingen nl op wintersport naar Oostenrijk en mijn handen moeten wat te doen hebben tijdens zo'n lange reis, maar ik wil ondertussen ook nog wat van de omgeving kunnen zien ;)
Ik vond de Pied-de-poule sjaal die ik op Wolplein tegen kwam heel mooi en het patroon leek erg simpel dus besloot ik die te gaan haken.

Ik koos voor Drops Lima en bestelde na wat rekenwerk (het origineel is gemaakt met wol voor naald 5/6) 7 bollen zwart en 5 bollen wit.

Natuurlijk moest ik thuis eerst het patroon uitproberen en na een paar keer uithalen was ik tevreden over de dikte van de naald (no 4) en de aan/afhecht methode die ik wilde toepassen.En toen moest ik mezelf dwingen het werk neer te leggen want het haakte heerlijk weg.

Voor we vertrokken had ik dit stukje gehaakt....



...en bij thuiskomst hoefde ik nog maar 12 toeren.
Hij is nu 1 meter lang en 31 cm breed.
Was ik eerst bang dat hij te breed en misschien iets te stug zou zijn, daar is nu niets meer van over. Hij valt soepel genoeg naar mijn smaak en voelt heerlijk aan.

Bij Wolplein kon je ook bijpassende pompons kopen, maar ik vond het leuker om ze van dezelfde wol te maken. Normaal doe ik dat altijd op de ouderwetse manier met een kartonnetje, maar omdat het er 10 moesten zijn heb ik ze gemaakt volgens de methode van Miz Flurry.

Het is een makkelijke manier om veel pompons te maken, maar het is toch niet helemaal mijn ding. Het kostte me teveel tijd om ze mooi in model te krijgen.





Maar het is gelukt en ik ben ontzettend blij met deze prachtige, chique, sjaal!


En tussen het haken door heb ik echt nog wel geskied hoor ;)
Er zijn heel wat kilometers in deze prachtige, kleurrijke skies gaan zitten.


En wat is de wereld toch verschrikkelijk mooi...


Prachtig al die besneeuwde bergtoppen!
De foto is gemaakt bovenop de Zugspitze.
De gondel vaart er naar toe vond ik doodeng, maar het uitzicht was het dubbel en dwars waard!

You May Also Like

0 message(s)