Sleutelhangers

- april 02, 2011

Een tijdje terug had ik een tasje gekocht voor mijn e-reader en toebehoren maar hij is nogal saai en ik wilde hem wat opvrolijken met een gehaakte sleutelhanger. Na lang zoeken kwam ik begin deze week dit patroontje tegen. Het is een hartstikke simpel en snel patroontje en je kunt er naar hartelust op varieren. De kikker is van het originele patroon en het bijtje is mijn eigen idee. Mijn dochter wilde het bijtje al in beslag nemen maar daar heb ik een stokje voor gestoken; ze hangt nu gezellig aan mijn tasje. De voelsprieten zijn gehaakte bolletjes op een stuk ijzerdraad. Steek hiervoor een stukje U vormig ijzerdraad door het hoofd en buig de uiteinden tot een rondje met een tangetje. Steek hierop de bolletjes en wind het draad wat je aan de bolletjes hebt laten zitten rond het ijzerdraad. Hecht af.



Tip: Begin met het lichaam, haak de armen en benen eraan voordat je het lichaam opvult en haak het hoofd op het lichaam, dus het patroon van het hoofd in omgekeerde volgorde op het lichaam haken, het scheelt je naaiwerk en het wordt mooier. Gebruik je net als ik splitpennen voor de ogen, bevestig die dan voordat je het hoofd opvult en afhecht.

Bedankt voor je bezoekje/Thanks for stopping by

You May Also Like

0 message(s)